نام کتاب: شاهراه تأثیرگذاری (چگونه با خلق و نشر ایدههای خلاقانه به فردی تاثیرگذار تبدیل شویم؟)
تاریخ چاپ: دوم. 1400
تعداد صفحات: 107
ناشر: کلید آموزش
نویسنده: شاهین کلانتری
قیمت: 69000 تومان
وب سایت: شاهین کلانتری و مدرسه نویسندگی
داستان من و کتاب: من از اوایل سال 99 در کلاسهای نویسندگی شاهین کلانتری شرکت کردهام. حضور در کلاسهای شاهین
اولین تجربه نویسندگی من بود. میدانستم در یکی دو سال اخیر کتاب مذکور به چاپ رسیده است ولی از آنجا که اولویت من خرید
کتاب الکترونیکی است از خرید کتاب کاغذی خودداری کردم. تا اینکه چند روز قبل استاد کلانتری، نسخه الکترونیکی کتاب را به
اعضای دوره “وبلاگنویسی” هدیه داد. امروز فرصت خواندن پیدا کردم. آنچنان غرق خواندن مقدمه بودم که دیرتر برای خوردن ناهار
به سلف دانشگاه رفتم. پس تصمیم گرفتم از همین ابتدای راه، شما را همسفر کنم.
در این بخش، نویسنده با بیانی شیوا از دوران کودکی تا نوجوانیش را تعریف میکند. ماجرای جدایی پدر و مادر و ورود نویسنده به دنیای کاریکاتور، روزنامه و اینترنت
چند جمله کوتاه از کتاب:
پدر و مادرم هنوز از هم جدا نشده بودند.
پدرم بیکار بود. بعد از آن هم هرگز باکار نشد.
با وبلاگ رسیدم به مازیار.
محتوای خوب نوعی گزارش عملکرد است; البته نه از نوع بیمزگی نمونههای اداریش.
تصور کنیم که رسانۀ کوچکی داریم و جمعی از علاقه مندانِ موضوعی خاص مخاطبِ «رسانک » ما هستند. حالا میتوانیم حتی با
حجم اندکی از تأثیرگذاری، واقعاً به دیگران کمک کنیم؛ مثلاً تصور کنیم کسی کتاب کوچکی در زمینۀ تخصصیِ ما چاپ کرده و ما
کتاب او را پسندیدهایم. در سایت یا کانال کوچکمان، چند خطی در معرفی کتاب او می نویسیم و شاید لینک خرید کتاب را هم
میگذاریم.
فرض کنیم فروشندۀ نوع مرغوبی از عسل یا عرض هکنندۀ خدمات نرم افزاری هستیم. در میان صدها رقیب دیگر، چه طور
میتوانیم صدای خودمان را به مشتری برسانیم؟
«محتوا » یکی از راه های مؤثر است. با تولید محتوای خوب، به نوعی شهرت سازنده دست مییابیم.
میتوانیم مهارت خودمان را در حد تولیدکنندۀ حرف های محتوا ارتقا دهیم تا از جانب کسب و کارهای گوناگون سفارش دریافت
کنیم. حتی میتوانیم به صورت نیروی ثابت، به استخدام انواع سازمانها و شرکتها درآییم. خوب است بدانیم که در فضای فعلیِ
کسب و کارِ ایران، به هزاران کارشناس تولید محتوا نیاز است.
در هر شغل و رشتهای که هستیم، میتوانیم برای برند شخصی یا برای شرکتی که داریم محتوا تولید کنیم و با توزیع و ترویج
رایگان آن محتوا برندسازی کنیم. در این حالت، محتوا موجب جلب توجه دیگران و معرفی ما به آنها میشود. این فرایند اعتمادسازی
میکند و درنهایت، به فروش منجر میشود؛ بنابراین با ارائۀ رایگان محتوا، غریبه را به آشنا و سپس به مشتری تبدیل میکنیم.
محتوا ما را در جایگاهی قرار میدهد که به جای این که «ما » سراغ «مخاطب و مشتری » برویم، مخاطب و مشتری به سراغ ما
بیاید.
همین «من فعلاً دارم یاد میگیرم » تسکین دهندهترین بهانه در جهت تنبلی و تعلل است. هراَزگاهی دو سه تا کتاب را ورق میزنیم،
گذرمان به دو سه تا کارگاه و کلاس هم می افتد؛ اما قدم از قدم برنمیداریم. برای فرار از حالِ دل به هم زنِ خودمان، یادگیری را
بهانه میکنیم به این امید که بالاخره روزی خیلی قوی ظاهر شویم! بعد، هراَزگاهی که سرمان را از برف بیرون میکشیم، میبینیم
افرادی با امکانات کمتر، سن کمتر و حتی مهارت کمتر از ما، هزاران کیلومتر پیشتر رفتهاند و ما در توالتِ بینِ راهی جا
ماندهایم و به انتظار یادگیری، سوار اتوبوس نشدهایم.
ویلیام کلِمِنت استون میگوید: «به دیگران بگویید که میخواهید چه کار بکنید… .سرانجام، یکی پیدا میشود که بخواهد به شما
کمک کند تا به خواسته و آرزویتان برسید. »
از آنجا که استاد کلانتری نسخه الکترونیکی کتاب را رایگان کردند، پس من لینک کتاب را در اختیارتان قرار میدهم.
این را هم بخوانید
آنچه از دوره پرکاری و پولسازی در خانه آموختم