خاطرات و عکسهای مالزی

تاریخ سفر: آذرماه ۱۳۹۶عکس دسته جمعی با گردشگران زن هندی در میدان استقلال کوالالامپور

پارچه ها و لباسهای رنگیشون حس و حال خوبی رو به آدم منتقل میکنند

میوه‌های استوایی که بعضیهاشون واقعاً خوشمزه بودند و من از این میوه‌ها بجای شام استفاده می‌کردم. بنابراین بعدازظهرها به مرکز خرید کنار هتلمون می‌رفتم و از این میوه‌ها می‌خریدم.

شیرینیهای مالزی که البته خوشمزه نبودند. فکر میکنم در غذاها و شیرینیهاشون از روغنی استفاده می‌کردند که بد بو بود. حتی وقتی در مراکز خرید از کنار مغازه‌های فست فود هم رد می‌شدیم بوی بدی میومد.

مسجد نگارا – کوالالامپور. به دلیل گرم و شرجی بودن هوا حتی در آذرماه، همیشه یک بطری آب همراهم بود که در اکثر عکسهام دیده میشه.

آکواریوم کوالالامپور

مجسمه مورگان که بلندترین مجسمه خدای هندو در مالزیه و در ابتدای باتوکیو قرار دارهباتو اسم یکی از معابد هندوها در شمال کوالالامپوره که دلیل نام گذاریش مجاورت با رودخانه باتو هست و البته چون میمونهای زیادی در اونجا زندگی می‌کنند غار میمونها هم نامیده میشه. ما برای ورود به این معبد حدود ۲۷۰ پله را بالا رفتیم تا وارد مجموعه غارها شدیم و در مسیر پله‌ها میمونها، دوست داشتن گوشی و وسایل دیگه گردشگران رو بگیرند. هوای داخل غار بسیار شرجی و گرم بود، طوری که مرتب موقع عکس گرفتن، گوشی از دستم لیز می‌خورد.اطراف باتوکیومعبد چین سویی یا بهشت و جهنم در گنتینگ مالزی که باید با تله کابین بالا رفت و یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور هست. در معبد مجسمه‌هایی هستند که اشاره‌ای به دنیای دیگه هست که بدکاران به جهنم میروند و نیکوکاران در بهشت جای می‌گیرند. در محیط معبد می‌تونید علاوه بر دیدن مجسمه‌های زیبا، از آب و هوا هم لذت ببرید. مسجد ولایا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین مساجد کوالالامپوره که در طراحی آن از مساجد ترکیه الهام گرفته شده. در ساخت گنبدها از مواد سبک، الیاف شیشه به همراه فیبر استفاده شده تا استقامت بیشتری داشته باشند. ایجاد مدرسه ای اسلامی در این مسجد برای سنین قبل از دبستان از دیگر نقاط حائز اهمیت این مسجد هست. از دیگر امکانات این مسجد وجود کتابخانه، سالن همایش، سالن ویژه مراسم ازدواج که خودمون شاهد بودیم و سالن غذاخوریه. تمیزی و زیبایی اطراف مسجد هم شگفت آوره.باغ پرندگان. وقتی در باغ قدم می‌زدم یکهو طاووسی از کنارم عبور می‌کرد و من کلی ذق می‌کردم و هیجان زده می‌شدمباغ گلها که روبروی باغ پرندگان قرار داشتمسجد صورتی پوتراجایاپوتراجایا پایتخت سیاسی مالزیه. شهری که تمام کارها بصورت الکترونیکی انجام میشه. در پوتراجایا در کنار دریاچه مصنوعی، پلهایی الگوبرداری شده از دیگر کشورها ساخته شده که یکی از اونها پل خواجو هست و منظره زیبایی رو بوجود آورده. زمانی که ما برای گشت به این منطقه رفته بودیم عروس و دامادهایی هم برای عکاسی اومده بودن که من ازشون خواهش کردم که عکس بگیرم.دهکده فرانسویها که شبیه به دهکده کولمار فرانسه در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده و یک ساعت با کوالالامپور فاصله زمانی داره. منطقه‌ای بسیار سرسبز و زیبا باغ ژاپنیها که در مجاورت دهکده فرانسویها ساخته شده و به تقلید از باغهای ژاپنی احداث شده و شامل انواع درختان، گلها و خانه‌های به سبک ژاپنی و برکه‌های آب روان هست. در اونجا بعضی از گردشگران کیمونو می‌پوشیدند و عکس می‌گرفتند. خلاصه مالزی از هر کشوری نمونه‌ای رو الگوبرداری کرده و برای خودش جاذبه گردشگری درست کرده.

در ورودی پارک حیات وحش آفاموسا

پارک حیات وحش افاموسا در ایالت ملاکا مالزی قرار داره که تا کوالا یک ساعت فاصله زمانی داره. در این پارک میتوان از نزدیک شاهد انواع حیوانات درنده, پرندگان و … باشید. تور افاموسا اختیاری بود که با پرداخت ۵۰ دلار به لیدر ثبت نام کردیم. تقریبا دو سوم همسفران این تور رو انتخاب کردند. بعد از رسیدن به پارک، سوار ماشینهایی که دورتادور اون نرده کشی شده بود شدیم و حرکت کردیم که اطرافمون شیر, ببر و … بودند. هم ترسناک بود هم مهیج. بعد از گذشت نیم ساعت به محل نگهداری ببر رسیدیم و از همسفران خواسته شد که به ببر غذا بدهند و عکس بگیرند خیلی‌ها این کار رو انجام دادند ولی من به فیلمبرداری از دور بسنده کردم. بعد از اون به دیدن حیوانات دیگه مثل زرافه, شترمرغ و … رفتیم. بعد وقت ناهار رسید که در محل مخصوص نشستیم و چلوگوشت که تقریبا چرب بود خوردیم. قسمت آخر نمایش حیوانات بود که خیلی جالب بود چند نفر سوت میزدند و پرنده ها از این طرف محوطه به اون طرف میرفتند و حیوانات کوچک دیگه هم مرتب حرکات جالب انجام می دادند. یک آقایی مار بزرگی رو به درون جمعیت آورد و بعضیها به مار دست میزدند و من هم پا به فرار گذاشتم. از حیوانات که بگذریم مناظر طبیعی زیبایی هم در اون محل به چشم میخورد.

نمایش پرندگان

یکی از برنامه‌ها سوار شدن بر قایق و رفتن به جزیره‌ای کوچک در همان نزدیکی بود. اینجا با پوشیدن جلیقه آماده سوار شدن بر قایق شدم.

مطالب مرتبط

6 پاسخ به “خاطرات و عکسهای مالزی”

1. سعید قائدی (با همزه) گفت:

سلام خانم طوسی چقدر عالی خیلی عکسهای با کیفیتی دارید

2. بیتا کیهانی گفت:

سلام. با دیدن عکسهای سفر به مالزی یاد سفر خودمون افتادم .شهریور سال نودو یک سفر یک هفته ای به مالزی داشتیم .واقعا لذتبخش بود. شاد و سرافراز باشید و همیشه در سفر.