خاطرات و عکسهای روسیه

تاریخ سفر: خرداد ۱۳۹۷پرواز ما از تهران به مسکو بود. وقتی وارد فرودگاه شدیم لیدر منتظر ما بود و بعد که همه جمع شدیم، به مقصد سنت پترزبورگ پرواز کردیم. بعد از ورود به سنت پترزبورگ و استراحت در هتل، سوار بر کشتی شدیم و بر روی رودخانه نوا حرکت کردیم. باد سردی می‌وزید و دیدن ساختمانهای اطراف رود و آسمون برام خیلی جذاب بود.

تقریباً روزهای اول ورودمون به سنت پترزبورگ، من و همسفرم صبح زود بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه و قبل از اینکه گشت تور شروع بشه شروع کردیم به پیاده روی. در مسیرمون وارد این پارک زیبا شدیم. پارک بسیار خلوت بود و چند نفر مشغول ورزش بودند. ما هم از موقعیت استفاده کرده و قدمی در پارک زدیم و عکسهای خاطره انگیز گرفتیم.دختر زیبای روس در حال فروختن مگنتموزه هرمیتاژ، مجموعه‌ای بزرگ از آثار هنری و سلطنتی در سنت پترزبورگ روسیه است. در این موزه، آثار هنرمندان و نقاشانی مثل میکل آنژ، داوینچی، گوگن و …. به نمایش گذاشته شده. برای بازدید از این موزه باید در صفی طولانی منتظر بمانید ولی ما چون با تور بودیم براحتی وارد شدیم. لیدر به هر کداممان دستگاهی داد که مجهز به هندزفری بود و توضیحات رو می‌تونستیم بشنویم.کاخ پترهوف خارج از سنت پترزبورگ و در کرانه‌های خلیج فنلاند قرار داره و به دستور پطر کبیر ساخته شده. از دیدنی‌ترین بخشهای کاخ میتوان فواره و تندیسهای برنزی رو نام برد. تمام نقاشیها، مبلها، لوسترها اصل بوده و در زمان جنگ جهانی دوم و قبل از رسیدن آلمانها جابجا شده.در یکی از مسیرها، لیدر ما رو به منطقه‌ای برد که پر از عروس و داماد بود. ما وارد کلیسا شدیم و کشیش داشت این عروس و داماد رو عقد می‌کرد.این هم یک عروس و داماد دیگه. من از دور اونها رو دیدم و دوان دوان به سمتشون رفتم و ازشون خواهش کردم که اجازه بدهند تا ازشون عکس بگیرم.صنایع دستی روسیه. ما وارد مغازه‌ها می‌شدیم و از فروشنده خواهش می‌کردیم اجازه بدهند تا عکس بگیریم و اونها هم اجازه می‌دادند.ماتروشکا یکی از سوغاتیهای روسیه. عروسکهای چوبی تو در تو که حداقل از ۳ عروسک تشکیل می‌شه. عروسکها از وسط به دو نیم تقسیم می‌شوند و چند تا داخل همدیگه قرار می‌گیرند. کلیسای ناجی در خون در سنت پترزبورگ. این بنا به دستور الکساندر سوم بخاطر یادبودی از پدرش الکساندر دوم ساخته شده.در روسیه کلیسا زیاد دیده می‌شد که اکثر ساختمانها به رنگ آبی روشن یا لیمویی بودند.کاخ ویلیام پسر کاترین در شهر پوشکین روسیه.

قرار بود ما از کاخ کاترین بازدید داشته باشیم ولی وقتی به نزدیکی کاخ رسیدیم متوجه شدیم که مقامات دولتی از کاخ بازدید دارند. بنابراین به پیشنهاد لیدر به کاخ ویلیام رفتیم که بسیار زیبا بود. بعد گفتیم کاخ پسر کاترین که اینه پس کاخ خودش چیه؟تصاویری از شهر پوشکین

بعدازظهرها وقتمون آزاد بود و من و دوستم در اطراف هتلمون به گشت و پیاده‌روی مشغول می‌شدیم. در بعضی از خیابانها کانالهای رودخانه نوا بود که مردم در کشتی‌ها مشغول شادی و رقص بودند. لیدرمون می‌گفت روسها مثل ما ایرانیها آشپزخونه ندارند که بخوان مرتب غذا بپزند و خونه‌هاشون هم مثل ما نیست. بنابراین جشنها و مهمونیهاشون رو در کشتی برگزار می‌کنند. بر فراز مسکو

بعد از ۳ روز اقامت در سنت پترزبورگ به مسکو رفتیم.پارک پیروزی مسکو، نماد پیروزی روسیه در مقابل آلمان در جنگ جهانی دوم مجموعه کرملین مسکو که از چندین کاخ، کلیسا و …. تشکیل شده و مقر ریاست جمهور روسیه است. برای بازدید از این مجموعه باید یک نصفه روز وقت بگذارید چون تعداد دیدنیها زیاده. بعضی از همسفرهای ما که سنشون بالا بود نیمه راه می‌نشستند و دست از بازدید می‌کشیدند چون خسته می‌شدند. ناقوس شکسته یکی دیگه از جاذبه‌های مجموعه کرملین که برای استفاده در یکی از کلیساها طراحی شده بوده ولی موقع ریخته‌گری دچار آتش سوزی و قسمتی از اون جدا میشه و حالا ناقوس رو به این صورت به عنوان جاذبه در معرض نمایش قرار دادند. توپ سزار توپی بسیار بزرگه که بصورت نمادین در کاخ کرملین قرار داده شده. این توپ در قرن ۱۶ میلادی توسط آندری چوخوف ریخته‌گری شد و در هیچ جنگی از آن استفاده نشده است.
مرکز خرید گوم که در نزدیکی مجموعه کرملین قرار داره و اجناس لوکس و گرون قیمتی داره

یکی دیگه از جاذبه‌های دیدنی مسکو، متروی این شهره. در این بنا تعداد زیادی تابلو و آثار هنری رو می‌تونید مشاهده کنید. علاوه بر این زیبایی، مترو دارای خطوط زیاد و مرتبط به هم هست که تأثیر مثبتی بر کنترل ترافیک شهر داره. مجسمه پوشکین شاعر و نویسنده نامدار روسیه و همسرش که در مقابل منزلش قرار دارهیک روز بعدازظهر من و دو تا از همسفرهای خانم برای سوار شدن روی کشتی به ایستگاه مجاور کاخ کرملین رفتیم و حدود یک ساعت روی کشتی بودیم. اول روی عرشه نشستیم و اطرافمون درختان زیبا بود. هوا سرد شده بود و داشت باد می‌وزید. بعد هوا بارونی شد و ما به داخل کابین رفتیم و همراه با خوردن بستنی مشغول دیدن مناظر اطراف شدیم.