Menu

دوره اسباب مزه اینستاگرام

من تبلیغ دوره رایگان مزه اینستاگرام جناب رضا رفیعی را در اینستاگرام دیدم. در تبلیغ، خواسته شده یود برای ثبت نام در دوره، تبلیغ را استوری کرده و نام و نام خانوادگی خودمان به همراه شماره واتساپ را دایرکت کنیم. من هم این کار را کردم و در یک گروه واتساپی که پشتیبان داشت عضو شدم. آموزش این دوره در مورد نکات ضروری اینستاگرام و البته مختصر و کوتاه است. دوره اصلی مزه اینستاگرام ۲۱ روزه است که میشود با پیام دادن به پشتیبان با ۵۰۰ هزار تومان تخفیف در آن ثبت نام کرد. شب گذشته اولین ویدئوی آموزش توسط رضا رفیعی، در گروه قرار داده شد که من در زیر، آموزشها را برایتان نوشته ام.

 

ویدئوی اول اسباب مزه اینستاگرام:

یکی از مهمترین قسمت پیج اینستاگرام، بیو است چون کاربری که برای اولین بار پیج ما را میبیند از طریق بیو هست که تصمیم میگیرد ما را دنبال کند و یا محصول ما را بخرد یا نه.

روشی که جناب رضا رفیعی در مورد آن صحبت میکند روش نطق آسانسوری است. چرا به آن نطق آسانسوری گفته میشود؟ چون فرض کنید ما در طبقه همکف با شخص دیگری سوار آسانسور میشویم و فرصت داریم از طبقه همکف تا طبقه پنجم خودمان را به طرف معرفی کنیم و نتیجه معرفی هم این بشود که یا ما کارت ویزیتمان را به آن شخص بدهیم و یا بالعکس شخص مورد نظر کارت ویزیتش را به ما بدهد و ارتباطات کاری شکل بگیرد. پس ما باید خیلی مختصر و مفید خودمان را به روش آسانسوری معرفی کنیم. حالا ما باید به سه پرسش زیر پاسخ دهیم.

  • ما دقیقا کی هستیم و چه تخصصی داریم؟
  • ما دقیقا به چه افرادی میتوانیم کمک کنیم؟ و چه کمکی میتوانیم بکنیم؟
  • مزیت رقابتی ما چیست؟ چرا باید افراد ما را انتخاب کنند؟ ما چه تفاوتی با بقیه داریم؟ گاو بنفش ما چیست؟ اگر نمیدانیم گاو بنفش چیست؟ پس باید در نت جستجو کنیم. کتابها و مقالات زیادی در این رابطه وجود دارد. نمونه بارز آن کتاب گاو بنفش ست گادین است.

کمتر از ۱۰ ثانیه باید به هر سوال پاسخ بدهیم.

شاید بپرسید چرا باید در بیو از نطق آسانسوری استفاده کنیم. چون در فضایی که اینستاگرام در اختیار ما قرار داده است و آن فضا گنجایش ۱۵۰ حرف را داراست، ما باید بنحوی خودمان را معرفی کنیم که ارتباط با مخاطب برقرار شود.

 

نکته:

  • بیو باید سه خط داشته باشد:

خط اول: نوشتن پاسخ اول نطق آسانسوری را بنویسیم. یعنی کی هستیم و چه تخصصی داریم. یا عنوان و شعار شرکتمان را وارد کنیم. پس در این قسمت نام و نام خانوادگی نباید وارد بشود چون در قسمت نام، آن را  نوشته ایم.

خط دوم: دقیقا بنویسیم چه کمکی میتوانیم به دنبال کننده های خودمان بکنیم. خط دوم دلیلی هست برای کسانی که میخواهند ما را دنبال کنند. حتی اگر ما کسی باشیم که در بازار بزرگ مغازه سه دهنه جواهرات داشته باشیم، فروش خوب و مشتریان خوبی هم داشته باشیم، چرا باید افراد، پیج ما را دنبال کنند. ایتکه ما اولین یا بهترین باشیم دلیلی برای دنبال کردن پیجمان نیست. دلیل فقط باید در رابطه با منفعتی باشد که به کاربر میرسد.

خط سوم: باید دعوت به اقدام باشد. یعنی ما باید چیزی بگوییم که دنبال کننده ها کاری برای ما انجام بدهند. ما نباید اجازه بدهیم که دنبال کنندگان ما از فضای ما خارج بشوند. مثلا میتوانیم بگوییم برای مشاوره دایرکت بدهید یا با شماره فلان، تماس بگیرید. آخرین پست یا هایلایت فلان رو بخوانید. هدیه تان را از این لینک دریافت کنید.

حالا مرحله خانه تکانی پیج فرا میرسد. بعد از خانه تکانی پیج، نوبت به تولید محتوای حرفه ای، فروش حرفه ای و …. میشود.

در ادامه، جناب رفیعی میگویند که شاید پیج ما قبلا شخصی بوده و حالا تبدیل به پیج کاری شده است و احتمال دارد عکسهای خانوادگی یا دوستانه و شاید بی کیفیت و یا شاید پستهای غیر مفید در پیج ما باشد پس ما باید آنها را در آرشیو پیج قرار بدهیم چون آنها حذف نمیشوند و کاربر هم قادر به دیدن آنها نخواهد بود.

پس قدم اول: آرشیو کردن پستهای قدیمی، بی کیفیت و غیر هدفمند است.

قدم دوم: هایلایتهایی که در زمان حال کاربردی نیستند، بی کیفیتند و یا دلیل خاصی ندارند که باشند، حذف شوند.

قدم سوم: عکس پروفایل که اگر پیج شخصی است باید نشان دهنده صورت ما از گردن به بالا باشد. چون فضای اینستاگرام برای عکس کم است و باید افراد برای اعتمادسازی چهره ما را ببینند. اگر پیج شرکت هست حتماً حتماً باید عکس پروفایل، لوگو باشد. رنگ لوگو یا صورتمان باید متضاد پس زمینه باشد.

  • یوزر نیم باید با پیج ما متناسب باشد یعنی یوزرنیم شرکت باید با یوزرنیم شخص متفاوت باشد. نام باید هم بصورت فارسی و هم بصورت انگلیسی نوشته شده باشد چون بعضی از افراد، اسامی را بصورت فارسی جستجو میکنند و بالعکس بعضیها هم جستجویشان انگلیسی است. لینک وب سایت یا شبکه های اجتماعی دیگرمان را باید در بیو قرار بدهیم. خب در این میان بهترین گزینه وب سایت است. داشتن وب سایت یک مزیت محسوب میشود. در حالت مقایسه تلگرام و واتساپ، درج اطلاعات واتساپ در بیو بهتر از تلگرام است. چون واتساپ فیلتر نیست.

وقتی افراد بر روی لینک واتساپ بزنند، میتوانند وارد لینک واتساپ ما شده و با ما وارد گفتگو بشوند.

مطالب مرتبط

2 پاسخ به “دوره اسباب مزه اینستاگرام”

  1. فریبا نبی زاده گفت:

    درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *