آیا در داشتن حجاب و سفر به کشورهای خارجی مغایرت وجود دارد؟

در ابتدا باید بگم که من خودم حجابم رو انتخاب کردم. یعنی از حدود سن ۱۰ سالگی خودم دوست داشتم حجاب کامل داشته باشم و پوشش چادر رو انتخاب کردم. هنوز هم در محل کارم با چادر هستم ولی برای خرید و سفر با حجاب کامل ولی بدون چادر هستم. سفر به روسیه اولین سفر خارجیم بود و من بخاطر حجابم استرس داشتم. یکی از دلایل ترسم، رسانه­‌ها بودند. دلیل دیگه اینکه شنیده و خونده بودم که در فرودگاه گرجستان نسبت به خانمهای ایرانی رفتار بدی شده. البته چون همه سفرهای من با تور هست و سفر روسیه هم با تور بود یک کم آروم می­شدم ولی ته دلم استرس داشتم. ولی با این اوصاف تمام لباسهایی که برای سفر برداشتم متناسب با حجابم بود. ما یک گروه ۴۰ نفره متشکل از خانمها و آقایان بودیم که وقتی وارد فرودگاه مسکو شدیم بعضی از خانمها پوششون رو تغییر دادند. پنج نفر از خانمها حجاب داشتند که حجاب من کاملتر بود. در تمام مدتی که ما برای گشت بیرون می­رفتیم کسی مزاحم ما نشد. حتی وقتی دو نفره هم به خیابانهای اطراف سر می­زدیم من مرتب نگران بودم که شاید برخوردی ببینم ولی خیلی راحت از مغازه‌­ها خرید می­‌کردیم و سر به فروشگاهها می­‌زدیم. در هند هم همینجور بود من مشکلی از نظر داشتن حجاب نداشتم. حتی در قلعه آمبر یکی از دستفروشها وقتی دید من محجبه هستم سراغ من اومد و گفت خانم، من مسلمان، از من خرید کن. در مالزی هم که دیگه اصلا مشکل پوشش نداشتم. الان خیلی خوشحالم که تونستم با اون پوششی که دوست داشتم به کشورهایی که می­خواستم، رفتم و از اونها دیدن کردم.

در ادامه بد نیست مطالب مرتبط به حجاب در کشورهای غیر مسلمان رو برایتان نقل کنم:

• حجاب داشتن در آلمان این روزها خیلی معمول و عادی شده. مخصوصا بعد از سال ۲۰۱۵ که آلمان تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مسلمان پذیرفت، کم کم نگاه های تعجب آمیز به خانم های باحجاب حتی در شهرهای کوچک هم از بین رفت. شهرهای بزرگ مثل فرانکفورت که تقریبا به تصرف باحجاب ها در آمده و در وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مراکزخرید تعداد باحجاب ها خیلی زیاد شده.
  • نظر خانم نفیسه ملاحسن در مورد طبیعت گردی و حجاب در ایران رو بدونیم:

او درباره فعالیتش در اینستاگرام توضیح می‌دهد: «گرچه تعداد دنبال کننده‌های من در اینستاگرام زیاد نیست ولی بین مخاطبانم تاثیرگذار بوده. چون در اینستاگرام باید بی‌حجاب باشی که بتوانی فالوور بیشتر جذب کنی. ولی چون من محجبه و مذهبی هستم جذب فالوورم کندتر است. یکی از هدف‌های من برای ایجاد صفحه در اینستاگرام همین است که به خانواده‌های مذهبی بگویم که با حجاب می‌شود به سفر رفت و فعالیت‌های مختلف انجام داد. یعنی حجاب باعث محدودیت نمی‌شود. فعلا با همین مخاطب اندک هم توانستم موثر باشم و دیگران را برای سفرهایشان راهنمایی کنم.»